woensdag 30 augustus 2017

Je stem in inkt

op scherpe toon laat
de columnist dagelijks
zijn pen het woord doen

Op rake wijze je mening geven kan niet iedereen. Soms is het prettig dat iemand het voor je doet. Ik had me zondagavond op de laatste aflevering van zomergasten verheugd en hoopte op een boeiende afsluiting van Claudia de Breij. Een dame die haar mening toch niet onder stoelen of banken steekt. Maar deze avond wilde het maar niet tot volle bloei komen. Ik bleef steken bij het woord vaag, verder kwam ik niet met mijn mening.
Spetteren deed het pas bij de aftiteling toen de dames met hun voeten in het koude water zaten.

Dinsdag viel het kwartje toen ik de recensie van Renate van der Bas in Trouw las.
Daarin werd zwart op wit mijn gevoel verwoord. Ik had het graag zelf geschreven, maar helaas ontbreekt mij daarvoor het talent. 
Blij dat er columnisten zijn.

9 opmerkingen:

  1. Zeker, goed verwoord. Claudia heeft niets te vertellen. Ik las in een vooraankondiging ook, dat ze zenuwachtig was en bang dat ze niet genoeg tekst had tussen de filmpjes door. Ze heeft het goed gezien van zichzelf, dus. Eigenlijk dus een mindere keuze van de redactie van zomergasten. Ik vond het dit jaar erg goed, dankzij Janine Abbring

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het helemaal niet op Claudia, dus ik ben zo verstandig geweest om niet te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het niet uitgekeken. Ik had me er wel op verheugd, jammer dus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bertie ik heb per ongeluk je tweede reactie verwijderd, omdat ik dacht dat hij er twee keer stond, maar ik begrijp dat je het saai vond.

      Verwijderen
  4. Ferrara,

    Puntige senryu!
    Mevrouw jeer vond het ook tegenvallen, zelf heb ik het niet gezien.

    -----------------------------------------

    een stukjesschrijver

    hij of zij legt zwart op wit

    eigen mening vast

    -----------------------------------------

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blij met je reactie op de senryu. 't Was de vijfde versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze was ook in Linda's zomerweek. Opgenomen dus komt nog wel een keer. Ik vind haar wel erg goed als artieste hoor... ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ze kan het wel, dat is waarschijnlijk het struikelblok.
      De verwachtingen zijn dan (te) hoog gespannen.

      Verwijderen