woensdag 1 februari 2017

Gastblog

Gedicht van Grietje Holthuis

Geit

Ik kom van de boerderij,
leefde met dieren:
een geit is een geit.

De hond naast mij,
waar ik ook ging.
Hij likte de tranen
die niemand zag.

De poes op schoot,
kroop in vertrouwen
dicht tegen mij aan.
Zij wist wat ik zocht.

De geit mekkerde als ze mij
zag; haar bokkesprongen
maakten leven licht
als een veertje.

De dieren leefden met mij.
Ik was met de dieren,
samen, niet alleen.

Een geit is een geit,
niets minder, zoveel meer.

4 opmerkingen:

  1. Ferrara,

    -----------------------------------------

    een kat, hond of geit

    een dier geeft genegenheid

    ook een dier maakt blij

    -----------------------------------------

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Prachtig beschreven over dierentroost

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grietje zegt: 'Fijn om met anderen te delen hoe troostend en belangrijk dieren zijn.'

    BeantwoordenVerwijderen